Gestió de la qualitat (2/2)

Javier RodríguezConsultoria, Desenvolupament, Empresa, Gestió

En l’anterior post: Gestió de la qualitat (1/2) vam fer un repàs històric al concepte de qualitat i la gestió que s’ha fet sobre aquest al llarg del temps. Com va poder veure’s, l’evolució soferta ens ha fet arribar a una època de millora continua, en la qual la innovació en l’organització adquireix una gran importància.

Com us comentàvem, i per a donar-vos totes les eines per a impulsar o millorar la gestió de la qualitat en la vostra organització, a continuació us presentem un llistat dels models/normes existents més rellevants en l’actualitat. Vols saber quins són? Llavors queda’t!

Models/Normes de gestió de qualitat

Norma ISO 9000

Aquesta norma va ser creada per l’organisme ISO (International Organitzation for Standardization). Estableix els principis i el vocabulari necessari per a dur a terme la implantació dels sistemes de gestió de la qualitat. Posteriorment, s’aplicarà amb la normes ISO 9001 i ISO 9004.

Norma ISO 9001

Normativa internacional que conté tots els elements per a una correcta gestió de la qualitat en les empreses. D’aquesta manera, les empreses que l’apliquin comptaran amb un sistema efectiu que els permeti tant administrar com millorar la qualitat dels seus serveis/productes.

Norma ISO 9004

Autoavaluació que permet, entre d’altres, el posicionament de les empreses quant al grau de millora aplicable en la gestió de l’organització. D’aquesta manera, permet poder prioritzar a prop dels aspectes cap a on s’han de dirigir els seus esforços de cara a la millora de productes/serveis.

Cicle Deming

Procés pel qual es produeix la millora contínua de la qualitat en l’empresa. La seqüència consta de quatre passos, els quals són: Planejar, Fer, Verificar i Actuar.

Mètode Deming

Procedent de la JUSE (Union of Japanese Scientists and Engineers). El seu objectiu és dur a terme l’avaluació de diferents àrees dins de l’empresa. D’aquesta manera, es pot aconseguir determinar els diferents resultats una vegada s’ha dut a terme la implantació del control de qualitat. Aquest mètode es fonamenta en deu principis.

Model Malcolm Baldrige

De la Fundació per al Premi de Qualitat Malcolm Baldrige. Estableix dur a terme autoavaluacions organitzacionals per a, posteriorment, aportar retroalimentació i dur a terme millores. Es basa en 7 criteris: Lideratge, Pla estratègic, Clients i Mercat Objectiu, Recursos Humans, Administració, Resultats, Informació i Anàlisi.

Model EFQM

Creat per la Fundació Europea per a la Gestió de Qualitat. Es realitza una autoavaluació amb la finalitat d’aconseguir una gestió més eficaç i eficient. El punt inicial per a dur a terme el procés de millora contínua s’estableix a través de la identificació dels punts febles i forts. Alguns dels conceptes del model són: Orientació cap als resultats, orientació cap al client, gestió per processos i fets… entre altres.

Model Iberoamericà d’Excel·lència en la qualitat

Desenvolupat per la FUNDIBEQ (Fundació Iberoamericana per a la Gestió de la Qualitat). Tracta d’aportar facilitats en l’organització encarada als resultats, a partir de criteris com ara el lideratge, clients i resultats, entre altres.

Segur que alguns d’aquests models et sonen… sobretot les normes ISO, les quals ja us hem parlat amb anterioritat en el blog. Nosaltres, per part nostra, només ens queda dir que després d’anys d’experiència implantant la gestió de la qualitat en nombroses empreses, hem pogut observar els grans resultats que s’obtenen. Si vols que t’ajudem a la seva implementació, no dubtis a contactar-nos aquí.

Dit això, ens veiem aviat!

Comparteix