L’adolescent i el Rolex. Marketing equilibrat.

Joan SoléMarketing, VendesLeave a Comment

Els directius o gerents d’empreses i PIMEs, tenen una obsessió compulsiva en invertir (moltes vegades desproporcionadament) en desenvolupar accions de marketing amb uns costos molt alts, i un retorn de la inversió poc o gens mesurable. Tant sols es fa, amb l’intangible objectiu, de guanyar “imatge”.

consultcatDues bones preguntes a fer-se són:

1.- Quants “quilos” d’imatge desitgem aconseguir amb aquestes campanyes?

2.- Es tracta d’un campanya acord amb la dimensió del nostre negoci?

En la majoria dels casos, no es té resposta per aquestes qüestions.

Aquest no és només un problema propietat de les noves start ups i joves sense experiència que volen captar clients desesperadament, és un problema recorrent en organitzacions de llarg recorregut, on es desenvolupen campanyes o material de recolzament a la venda, completament desproporcionat amb les dimensions de la organització.

Penseu la reacció d’un client d’un taller mecànic de barri, per posar un exemple, on la tarja de visita té codi QR, el taller twitter, linkedin un community manager per gestionar-ho tot plegat, anuncis a la TV local i per contra, es fan els albarans en una llibreta o en una impressora d’agulles, no es compleix cap dels pressupostos entregats i la recollida dels cotxes reparats al taller sempre son 2 o 3 dies després del que t’havien dit… sembla absurd oi?

Doncs bé, d’un exemple tant exagerat com aquest, i per entendre perfectament la necessitat de dimensionar correctament les eines de marketing i els esforços de la organització en aquest aspecte, utilitzem moltes vegades als nostres cursos l’exemple de l’adolescent i el Rolex. Fixeu-vos que encara que un adolescent vulgui vendre una imatge de riquesa, de pertànyer a una bona família, o de gaudir d’uns luxes superiors als dels seus companys per tal de guanyar el beneplàcit d’aquests, resulta pràcticament impossible, que d’entrada, algú pugui arribar a creure que realment llueix un Rolex de luxe autèntic en un dels seus canells. No només apareix la desconfiança en el propi element de reclam mal dimensionat, si no que es passa a posar en entredit a la pròpia persona.

Això passa exactament igual amb material o campanyes de marketing, desequilibrades amb les dimensions i sobre tot el servei, aportat pel negoci als seus clients. No només genera un dubte o desconfiança del propi element de marketing, si no que fa que es posi en dubte la professionalitat de tota la proposta de la organització.

Per tant, sempre es recomanen accions de marketing equilibrades i sostenibles, i evidentment amb un retorn de la inversió mesurable, en cas contrari, s’ha de pensar en crear conjuntament amb l’element de marketing la eina de mesura.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *