Empathy Map. Identifica i coneix al teu client

Marc MartínezConsultoria, Uncategorized @ca

El Empathy Map o mapa d’empatía, és una eina gràfica que permet identificar en pocs minuts el perfil del teu client potencial, o client meta. Va molt més enllà de la típica identificació demogràfica dels nostres clients on es busquen camps com l’edat, el sexe, educació, ingressos, etc…

Fent un Empathy Map podràs conèixer molt millor els teus futurs clients, segmentant-los d’una manera més exacta i d’aquesta manera planificar i modificar el procés de venda en base a cada perfil de client.

L’objectiu del Empathy Map es crear un grau d’empatía amb el nostre client específic, mirant el món amb els seus ulls. És vital conèixer perfectament al client per poder enfocar una estratègia de venda efectiva, invertint menys esforços i diners, i centrant les energies en les persones realment interessades en el producte o servei que es vol vendre. No serveix de massa començar un negoci si no es té clar el públic. Gastaràs molts recursos i diners, i no sabràs perquè però és probable que el projecte fracassi.

En l’article vols emprendre? Pla de negoci o canvas? vàrem parlar del Model Canvas. Una eina que permet fer un pla de negoci en pocs minuts. En aquest model hi ha un apartat molt important que consisteix en identificar la teva audiència. El Empathy Map t’ajudarà a completar aquesta part.

Comencem!

El Empathy Map ha de respondre les següents preguntes:
  • Què vol el client?
  • Quins objectius el motiven?
  • Què podem fer per aquests clients?
  • Quí són de veritat?

Per trobar les respostes, el mapa proposa 6 àrees diferents que detallem a continuació:

Què escolta en el seu entorn?
Ens hem de posar a la pell del nostre client per esbrinar

Què veu?
Ens hem d’introduir en la ment del client per endevinar tot el que veu. Quins mitjans escolta? Quin tipus de llibres llegeix?

Què sent? Què se li passa pel cap?
Hem de sentir les seves emocions i les seves preocupacions. Quins plans té per al futur? Pensa si alguna cosa l’inquieta i si el pots ajudar.

Què diu i fa?
Ens convertim en part de la seva audiència per uns minuts per esbrinar com li agrada expressar-se. Quins mitjans socials utilitza? Com es relaciona amb el seu entorn?

Dolor. Què el frustra o li fa mal?
Quins són els seus fantasmes i pors? Quins obstacles té?

Beneficis
És la suma de tot l’anterior, són els objectius que vol aconseguir. Els seus objectius i els seus triomfs. Quina definició de l’èxit té? Com el persegueix?

Ara ja pots començar a completar el teu propi Empathy Map del teu client. No deixa de ser un perfil teòric, però és un molt bon punt de partida per després sortir a contrastar la realitat. És la única manera de posar-te a la pell del teu consumidor.

Una vegada tens el mapa definit, serà molt més fàcil construir una estratègia i una proposta de valor que satisfaci les seves necessitats i resolgui els seus problemes.

Seguim!

Comparteix